AVG zonder aardappelen en vlees

Dit is niet zozeer een recept, maar meer een tip. Om tijdens mijn derde trimester minder koolhydraten binnen te krijgen, zorgde ik er vaak voor dat één van mijn maaltijden koolhydraatarm was. Voor de lunch betekende dat een salade, en voor het avondeten verving ik vaak de koolhydraten door een extra groente. Daarbij eten wij vaak vegetarisch, dus vlees zul je in mijn “recepten” niet vaak tegenkomen 😊

Ik kon tijdens allebei mijn zwangerschappen geen genoeg krijgen van gebakken champignons, dus hier deel ik één van mijn craving recepten met je.

Ingrediënten:

  • 2 kaasburgers
  • 1 bakje champignons van 250 gram (of meer, als je daar zin in hebt)
  • 500 gram snijbonen/sperziebonen
  • Roomboter (om in te bakken)
  • Bouillonpoeder
  • Nootmuskaat

Verder nodig:

  • 1 koekenpan
  • 1 kookpan
  1. Bereiding:
  2. Zet een pan of een waterkoker aan met voldoende water om de boontjes in te koken
  3. Snij de champignons in dunne plakjes
  4. Was de boontjes en snij ze, als ze nog niet voorgesneden zijn
  5. Smelt in de koekenpan een flinke klont roomboter en gooi de champignons erbij. Kruid behoorlijk met peper en zout – of, als je niet van roomboter houdt, check dan deze link voor perfect gebakken champignons
  6. Breng de boontjes aan de kook (meestal zo’n 10-12 minuten nodig) en voeg een beetje bouillonpoeder toe in plaats van zout
  7. Bak de champignons tot de lekker bruin zijn, zeker 10 minuten
  8. Doe de champignons even in een ander bakje terwijl je de kaasburgers gaat bakken. Die hoeven vaak maar een minuut of 4, let goed op of ze niet gaan “uitlopen”
  9. Giet de boontjes af en laat eventueel doorstomen als de kaasburgers nog niet klaar zijn
  10. Serveer allemaal tegelijk en maal/strooi wat nootmuskaat over de boontjes

Bon appetit! ~Kirsti

Tags:

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *