Je hebt er misschien niet iedere dag de tijd voor, maar als je een dagje wél wat meer tijd hebt, spendeer het dan aan het in elkaar draaien van deze salade. No carbs, lots of veggies. Kun je wel gebruiken, toch?

Ingrediënten

  • IJsbergsla (halve krop – liever geen voorgesneden sla tijdens je zwangerschap)
  • ½ avocado
  • ½ blok fêta
  • ½ rode paprika
  • ½ komkommer
  • 1 ei
  • Pijnboompitjes naar smaak

Bereiding

  1. Begin met de roosteren van de pijnboompitjes, dan kun je dat niet meer vergeten. Vergeet niet op tijd het vuur uit te draaien anders heb je zwarte pitjes 😊
  2. Kook het ei, 7 minuten is voor altijd prima maar verschilt natuurlijk per persoon
  3. Snij de sla fijn en doe dit in een kom
  4. Snij de paprika in stukjes en doe erbij
  5. Snij de komkommer in stukje en doe erbij
  6. Prak de avocado – op een paar stukjes na!
  7. Prak de fêta – op eenpaar stukjes na
  8. Meng avocado en fêta samen tot een romige substantie. Dit is je dressing. 
  9. Hussel alles door elkaar, strooi de pijnboompitjes erover en garneer met het ei en een paar lossen stukjes avocado
  10. Bestrooi met zout en peper naar smaak
  11. Je kunt een beetje olijfolie toevoegen als je het niet smeuïg genoeg vindt

Eet smakelijk! ~Kirsti

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *